воскресенье, 27 ноября 2016 г.

Сценарій свята "Крок до права"

Свято
«Крок
 до 
права»

4 клас 



Вступне слово.
Щедре сонце палає
Над пробудженим світом
Квіти й трави цвітуть
У ранковій росі.
Досить світла й тепла є
Всім без винятку дітям,
Щоб зростали й раділи,
І сміялися всі!
1 слайд.

Вчитель. В цей день ,коли сонце нашу землю будить і до життя просинається, і щебечуть пташки, зібралися ми всі однією великою родиною в цьому прекрасному залі ,щоб нагадати всім про права дітей. Людина-найцінніший скарб планети Земля, а кожен із вас, діти, неповторна особистість і саме такої ,як ви, немає на землі і не може бути.
(Виходить чотири дитини і під музичний супровід розказують вірш).
1 дитина. Ти знаєш, що ти – людина ?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя - єдина,
Мука твоя - єдина ,
Очі твої - одні.
2 дитина. Більше тебе не буде
Завтра на цій землі.
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди -
Добрі, ласкаві і злі.
3 дитина. Сьогодні усе для тебе:
 Озера ,гаї, степи.
І жити спішити треба – кохати спішити треба,
Гляди ж, не проспи.
4 дитина. Бо ти на землі – Людина,
І хочеш того чи ні,
Усмішка твоя - єдина,
Мука твоя - єдина,
Очі твої - одні.
2 слайд.
1 ведучий. Мине не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину,мине не одне тисячоліття, поки людство, нарешті, прийме закони, які  оберігатимуть дитину - найбільше наше  багатство.
2ведучий . Адже у різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд  за дітьми. Лише у 17-18 столітті на дітей починають звертати увагу - шиють одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику.
3 ведучий. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом до слова дурень. Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1924 році у місті Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.(3 слайд). У 1989  році всі прогресивні країни світу, в тому числі й наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини.
4 слайд.
4 ведучий. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся ,мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі ви від народження маєте однакові права, які треба добре знати і вміти ними користуватися у житті.
(Проведення сценки).
Закон. Щоб права дитини знати,
Мій закон вам слід читати.
Їх шануй та захищай –
І про себе також дбай.

Тож хочу вас запитати,
Чи готові ви вивчати
Усі правила мої.
Учні разом. Так готові!
Конституція. Зачекай, закон – це ти?
То , будь ласка, поясни,
Ці закони непрості –
У Конвенції вони.
Хто їх вивчив – підкажіть ,
З ними жити поможіть.
Закон.
Дитя моє, права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні :
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні .
Конституція.
Тож прочитай , завчи напам’ять  ,
Порадь і друзям прочитать.
Хай прочитають тато й мама ,
Закони всім потрібно знать.
1 ведучий. Стаття 6.Кожна дитина має невід’ємне право  на життя. ( 6 слайд).
Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже , перше найголовніше , невід’ємне право – на життя.
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття ,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
2 ведучий. Стаття 7. Кожна дитина має право на ім’я. ( 7 слайд).
Гомер сказав:» Немає між живих людей та й не може бути безіменних.»Кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі  з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.
Ім’я має велике значення в житті кожного з нас , воно супроводить усіх , мов вірний друг. У нашій країні згідно зі статтями Сімейного і Цивільного кодексу по досягненні 16 років громадянин України має право  змінити своє ім’я .
1 дитина. Як маленьке немовля
У світ двері відчиня ,
То дарують йому слово ,
Слово це – його ім’я.
2 дитина. Підростає немовлятко
Чи дівчатко, чи хлоп’я ,
Разом з ним іде це слово,
Слово це – його ім’я.
3 дитина. Кожен дружить із цим словом
Протягом всього життя.
Здогадались , що за слово?
Слово це – його ім’я.
4 дитина. Ми маєм право на ім’я:
І ти, і він , і ми, і я.
У кожного воно своє,
До того ж зміст у нього є .
( Діти по черзі називають своє ім’я і його значення .)
1 ведучий. Стаття9. Кожна дитина має право не розлучатися з батьками. ( 8 слайд).
Ім’я змінити можна , але не можна змінити людей , які дали тобі життя. Ви маєте право виховуватися в сім’ї .
Учень. Розкажу вам  ,друзі
Що таке моя сім’я .
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінко моя,
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золоті,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий,
Він господар в нашій хаті:
Все майструє , все  ладнає, (9 слайд).
Бо до цього хист він має.
Дід і бабця у пошані –
Вони праці ветерани,
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене сестра й брат,
І я цьому дуже рад.
Всіх їх дуже люблю я.
Знайте, це – моя сім’я.
2 ведучий. Стаття 8. Право на повноцінне харчування. (10 слайд).
Наша держава піклується про ваше здоров’я.
Ви безкоштовно харчуєтеся в школі.
1 учень. В нас у школі випікають пиріжки смачненькі,
Які ж вони рум’яненькі, запашні, пухкенькі,
Бо ми знаємо, напевно ,право не останнє
На гаряче ,повноцінне,смачне харчування.
2 учень. У сім’ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо ,
Залежить і здоров’я, і навчання.
І дуже корисно для нас вживати вітаміни,
Бо це впливає на здоров’я кожної дитини.
(11 слайд).
 3 учень. Вітаміни – добра справа,
Це доказує наука.
Харчування повноцінне
Для дитини незамінне.
Вітамінів як дадуть –
Діти всі умить ростуть,
А щоб в школі добре вчитись,
Й Батьківщину захищати,
Та здоров’я добре мати,
Треба добре харчуватись.
(  Гумористична сценка «Вітаміни – добра справа» ).
1 ведучий. Стаття 28. Кожна дитина має право на освіту. Обов’язок держави  - забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов’язкову  освіту. (12 слайд).
1 учень. Змалку кохайтесь в освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
2 учень . Бо всім відомо, що без школи ,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
 (Виконання пісні учнями  «Вчать у школі «).
3 учень . Майбутня професія – важливий це крок,
Обрати для себе, щоб був з мене толк.
Лікарем стати – це мрія моя!
Здається мені, що вмію завжди
Пораду надати і вихід знайти.
4 учень. Мрію я ,як підросту,
Космонавтом стати.
На космічних  кораблях
До зірок літати.
Ти, матусю, не сумуй,
Не журися ,тату,
Звідтіля я привезу  зірочок багато.
Порядок застосування праці дітей визначається законодавством України про працю. Прийняття дитини  на роботу допускається з 16 років. Діти, які досягли 16- річного віку, можуть прийматися на роботу, що не завдає  шкоди їхньому здоров’ю і навчанню.

2 ведучий. Стаття 31.Кожна дитина має право на  відпочинок і дозвілля . (13 слайд).
Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже слід нам відпочити,
Знову сили відновити.
(Виконання учнями танцю ).
1 ведучий. Стаття 24.Право на здоров’я та медичну допомогу. (14 слайд).
Відпочинок дуже важливий  для організму.
1 учень. Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб’ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.
2 учень. І лікарі, і вчителі
Піклуються про  діток ,
Бо здоров’я всіх дітей
Найдорожче в світі.
3 учень. Бо хворому не милий світ,
Усе  йому байдуже.
Тож бережи з маленьких літ
Своє здоров’я , друже!
2 ведучий. Стаття 29. Освіта  дитини має бути спрямована на розвиток особистості, талантів.
 (15 слайд).
Коли ви здорові, тоді хочеться співати, малювати, танцювати, ліпити, тобто розвивати свої таланти. Кожна дитина талановита. Хто від народження, а хто розвив свої таланти під час навчання в школі. Бо освіта дитини має бути спрямована на розвиток особистості, талантів.
1 учень. Ми танцюєм, і співаєм,
І відвідуєм гуртки.
Ми таланти розвиваєм -
І дівчата, й хлопчаки. (16 слайд).
2 учень. В школі пишем і читаєм,
І малюєм, і співаєм,
Свій талант ми розвиваєм.
3 учень. Ми діти голосисті
І співати любим.
Проспіваєм пісню
Усім добрим людям.
(Виконання пісні учнями «Не давайте суму жити»).
1 ведучий. Стаття 2. Усі рівні у своїх правах. (17 слайд).
1 учень. Про  свої права ми знаєм:
На освіту право маєм,
Маєм право на ім’я ,
Яке нам дає сім’я.
2 учень. І таланти проявляти,
Особисту думку мати.
Та найперша справа –
Це на рівність право.
3 учень. Рівність у справах -
Не лише слова.
Це державна справа:
Рівність – перше право!
Знати всі повинні – ми в правах всі рівні!
1 дитина. Я маю право жити на землі.
2 дитина. Творити , дихати, учитись.
3 дитина. Примножувать багатства всі її.
4 дитина. Своєю Україною гордитись.
5 учень . Я маю право Україну восхвалять (18 слайд).
6 учень. Боротися за неї і за честь стоять .
7учень. Безкрайнії поля її любити
8 учень. І щовесни журавликів із вирію зустріти
9 учень. Я маю право на веселку й на весну,
10 учень. На щедру осінь і на тепле літо,
11учень . На зиму ,так   безмежно чарівну,
12 учень. І на лани із стиглим житом,
13учень. На золотаве сонце в небесах,
14учень. Що щедро Україну зігріває,
15учень . На соловейка спів в гаях
16 учень. І на любов батьків ,безмежну  і безкраю.

1 дитина. Хоч ми малі ще,
Та в нас закон є і права.
І ми навік запам’ятали
Із Декларації слова.
2 дитина. Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім нам дружно жить.
Тож ми ще змалечку вчимося
Всіх поважати і любить. (19 слайд).
3 дитина. І ми вже учимося в школі,
Бо право нам таке дано.
Та ми усі дружити будем
І мирно жити будем все одно
4дитина. Щоб цвіла Україна наша,
Ми даємо обіцянку нині:
Вчитись так, щоб набуті знання
Згодились моїй Батьківщині (20 слайд).
5 дитина. Присягаєм: наш край рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати
І для нього жити.
6 дитина. Присягаєм :рідну мову
Завжди визнавати,
Українською говорити,
Читати , співати.
7 дитина. Як завтра день угледять люди,
Як зійде сонце золоте,
Так Україна жити буде,
так наша доля процвіте .
 (Виконання учнями пісні  «Квітуча Україна»). (21 слайд).



Комментариев нет:

Отправить комментарий